torsdag 20 augusti 2009

Fredagsmat

I morron är det fredag! Här kommer lite tips på fredagsmat! Jag vill att det ska kännas att det är helg när jag sätter mej för att äta på fredag kväll, men det ska samtidigt vara snabbt och enkelt då man har jobbat hela dagen!! Så, här kommer några av mina fredagsfavoriter.

Lax:
Lax med hummersås
Asiatisk lax med nudelsallad
Paprika- och chililax
Karibisk laxgryta

Kyckling:
Kycklingwok med sötsur mango
Kycklingsallad med päron och bacon
Kyckling och äpple i cider
Bakad potatis med kycklingröra

Texmex:
Chicken fajitas
Tacokyckling
Godaste tacopajen
Nachogratäng

Vegetariskt:
Pasta med kall tomatröra
Pasta med tomat saffra och parmesan
Linssallad med halloumi
Indisk linsgryta

Trevlig fredag!
//Hanna


5 kommentarer:

Pinglan sa...

Det var många goda fredagsrätter. Salladen med kycklingen, päron och bacon måste jag absolut prova!!

Växelhäxan från norrland sa...

Vilka goda tips du har radat upp, tack tack..
Trevlig helg

Fru Matglad sa...

Ska pecis köra och handla, vet inte vad jag ska laga för mat i kväll..Sökte på "fredagsmat" på google och fick upp dina fina tips, Tack tack

anso sa...

Tack så hemskt mycket! jag googlade på fredagsmat nyss, eftersom jag hade slut på idéer, och jag hittade hit :)

Anonym sa...

Jag gjorde samma sak som ovanstående kommentar, googlade fredagsmat och kom hit. Hittills har vi gjort tre recept på listan och alla har varit sjukt goda! Favoriten är helt klart kycklingröran till bakpotatisen. Tusen tack för alla smarriga tips!