måndag 9 mars 2009

Chicken fajitas

Mamma bloggade om de här kyckling fajitasarna för någon vecka sedan och de såg så otroligt goda ut! Idag testade jag att göra dom själv och kan berätta att det var lika gott som det såg ut! Receptet har jag kopierat rakt av från mammas blogg.

Chicken fajitas
2 kycklingfileér i strimlor
1 zucchini i bitar
1 paprika i bitar
1 burk majs
2 dl creme fraiche
1 påse fajita spicemix
6 tortillabröd
1 dl riven ost.

Genomstek kycklingstrimlorna i lite olja. Fräs grönsakerna tillsammans med den färdiga kycklingen. När de är mjuka tillsätt majsen och därefter creme fraiche och fajita spisemix. Blanda väl och låt fyllningen bli varm. Fördela den i tortillabröden. Rulla ihop bröden och placera dem i en ugnsfast form och strö över riven ost. Placera formen mitt i ugnen och gratinera i ca 10 minuter, eller tills bröden blivit knapriga.

I går hade vi bjudit över Niklas och Sara på middag och Bingolotto. Tanken var att jag skulle bjuda på en älggryta och hade tagit fram en stek ur frysen redan på lördagdag. Jag och Joel for och handlade de ingredisenser som inte fanns hemma och när jag sedan skulle sätta igång och laga maten så upptäckte jag att det var en påse köttfärs jag hade tagit fram. Typiskt va!? Men jag hade ingredienser hemma så jag kunde göra den här goda köttfärssåsen ialla fall... och Niklas tyckte att det var bättre än gryta!! Ingen vinst vart det på lotterna ialla fall, inte helt otippat!

Näe, nu måste jag kila om jag ska hinna på spinningen.
//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Niklas har helt rätt! Köttfärs är ju godare än älg ;) Kycklingfajitasen ser undebart goda ut!

Sofy sa...

Det ser supergott ut! Vilken trevlig blogg!

Anonym sa...

Det såg sannerligen jättegott ut!

Anonym sa...

MUMS! jag älskar fajitas :)

Hanna sa...

Anna: Nja, det beror nog på vad man gör av det! =)

Sofy: Tack!

Unga morsan: Var supergott!

Filibaba: Det är en favorit här också!