tisdag 11 augusti 2009

Lax i ugn.

Lax blir godast när man gör den i ugnen tycker jag. Idag testade jag ett nytt recept som jag hittade på matklubben.se, i orginalreceptet använde de créme bonjour medelhavsörter men det fanns inte på affären när jag var där.

Lax i ugn
4 laxfiléer
1 frp philadelphiaost
1 lätt créme fraiche
2 msk frysta provencalska örter
soltorkade tomater + lite olja
salt, peppar

Salta och peppra filéerna och lägg i en ugnsform. Hacka tomaterna och blanda sedan med de andra ingredienserna. Bred ut över filéerna och sätt in i ugnen 200 grader ca 20 min.

Idag var det grått och trist ute. Jag är riktigt sugen på att ta mej ett bad och sedan sätta på mej mjukiskläder och lägga mej i soffan och läsa... men å andra sidan var jag sugen på att träna lite också. Får ser hur det blir. Det går ju att kombinera om jag masar mej upp ur soffan och ner på fristilen nu förstås. Ja, så får det bli!!

//Hanna

6 kommentarer:

carolina sa...

ååh vad gott! tack för det tipset :)

Emilies Skafferi sa...

Det låter minst lika gott det här:)Helt klart att lax iugn blir godast, eller på grillen.

Pinglan sa...

Detta såg supergott ut - måste provas vid tillfälle!
/Pinglan

Växelhäxan från norrland sa...

Såg riktigt gott ut..

Hanna sa...

Carolina: Varsågod! =)

Emelie: Ja grillad lax är också en favorit!!

Pinglan: Gör det, det var väldigt gott!

Växelhäxan: Det var det!

Emma sa...

Åh, vad gott med creme fraiche på! Jag använder det ju till nästan allt så jag skulle nog gilla det här.