tisdag 4 augusti 2009

Scans goda korvgryta.


Om Joel fick bestämma så skulle vi nog äta korv mycket oftare än vad vi gör. Det känns som om han alltid svarar korv när jag frågar vad han är sugen på! =) Jag har lite svårt att inspireras av falukorv, så vilken tur att internet finns!! Det här receptet hittade jag på matklubben. Vi gjorde den lite såsigare bara

Scans goda korvgryta
½ korvring
3 tomater
2 gula lökar
2,5 dl matlagningsgrädde
2 msk senap
½ dl persilja
½ dl dill
salt, peppar

Skiva korv, tomat och lök och varva i en form där det kan tillagas. Rörihop grädde, dill, persilja, senap, salt och peppar. Häll över korven, lägg på ett lock och låt det puttra i ca tio min. Servera med ris.

Rätten vart helt klart godkänd, jag älskar dill och persilja (ja, jag älskar allt som man kan plocka direkt från landet och in i munnen tror jag!) men det var något som saknades tyckte jag... kan inte sätta fingret på vad bara!!

//Hanna

4 kommentarer:

NorbergsBlogg sa...

Här fanns mycket god mat, jag återkommer. Ha en bra dag!

Pinglan sa...

Ett recept med korv är alltid bra att ha och går alltid hem hos barnen. Det fanns mycket gott på din blogg. Har nu lagt den som favoriter...

Emilies Skafferi sa...

Samma här, tycker också att det är svårt att hitta på något att laga med korv, så därför blir det sällan att man äter det..

Hanna sa...

NorbergsBlogg: Vad kul att du tycker det!! =)

Pinglan: Ja, det går ju att göra en massa med korv!! Det svåra är att komma på vad! Kul att du gillar min sida. =)

Emelie: Ja, hade det inte varit för att Joel gillar korv så mycket så tror jag inte att det hade blivit så ofta för mej.