fredag 14 augusti 2009

Linssallad med halloumi.

Idag var det bara jag som skulle ha middag eftersom Joel for till Lit för att hjälpa till med golvläggning. Hade redan bestämt mej för att göra något med linser, men jag visste inte vad förrän jag bläddrade i Laga Lätt i morse och jag såg den här salladen. Jag gjorde bara en portion och blandade direkt på tallriken, anger därför inga mått.

Linssallad med halloumi
salladsmix
Go greens gröna linser
röd lök
körsbärstomater
halloumi
1 del olivolja
1 del balsamvinäger
salt, peppar

Tärna och stek halloumin ett par minuter tills den fått färg. Skölj sallad och linser och lägg på tallriken tillsammans med halverade tomater och skivad lök. Strö över halloumin. Blanda olja, balsamvinäger, salt och peppar och häll över salladen.

//Hanna

2 kommentarer:

Anna sa...

Den där salladen testade jag också för ett tag sen, fast jag hade kidneybönor istället för linser.... mycket gott hur som helst... :)Trevlig helg

Hanna sa...

Anna: Ja, jag tyckte att salladen var supergod!! Trevlig helg!