torsdag 13 augusti 2009

Bondomelett

Idag käkade jag en quinoasallad på jobbet eftersom jag skulle iväg och träna direkt efter jobbet. Det är alltså inte dagens middag jag bloggar om utan en lunch jag gjorde på semestern, bondomelett. Det är ju både gott och enkelt... och perfekt om man har ett par kokta potatisar över.

Bondomelett
2 ägg
mjölk
1 chorizo
2-3 kokta nypotatisar
riven ost
salt, peppar
färska örter

Hetta upp olja och i en panna. Skiva potatis och chorizo. Stek ett par minuter. Vispa ihop äggen med en skvätt mjölk och riven ost, salta och peppra. Häll över potatisen och korven. Strö över lite färska örter och tillaga det på rätt låg värmen tills den inte är rinnig längre!!

Nu blir det film!
//Hanna


3 kommentarer:

Växelhäxan från norrland sa...

Duktig du är som tränar, jag har införskaffat en stegräknare så nu är det bara att traska på..
Inga ursäkter, inget dåligt väder.
Smaskigt det såg ut

I Nadjas kök sa...

Mmmm va gott med en omellet, det var länge sedan

Hanna sa...

Växelhäxan: Ja, jag är riktigt imponerad faktiskt. Haha!! För ett par år sedan hatade jag träning och idag tränar jag ett par gånger i veckan.

Nadja: Perfekt lunch! Kasta i vad man har hemma ungefär.