måndag 24 augusti 2009

Ben & Jerry.

Jag var ganska sen ut i min Ben & Jerrys-debut och hade bara hunnit med att testa två smaker, Cookie dough och Chocolate macadamia, men nu i helgen var det dags att testa en ny sort! Eller ja, egentligen var jag inte så intresserad av att testa en ny sort, jag ville ha Chocolate macadamia men den fanns inte. Istället fick det bli New york super fudge chunk, en chokladglass med gigantiska bitar av mörk- och vitchoklad, valnötter, pekannötter och chokladdoppade mandlar.

Joel, som förövrigt verkar ha något emot Ben&Jerrys, skrattade när jag läst upp innehållet och frågade hur det fick plats gigantiska bitar i den lilla förpackningen. Bitarna var kanske inte gigantiska, men de var relativt stora och glassen var väldigt chokladig! Jag gillade glassen med knapriga inslag av choklad och nötter, medan Joel tyckte att den mest smakade kakao.

Favoriten är fortfarande Chocolate macadamia som är en perfekt blanding av vanilj och chokladglass med chokladöverdragna macadamia-nötter. Men den här kommer i alla fall tvåa av mina tre testade smaker.

Vilken är din Ben & Jerrys favorit??

//Hanna

4 kommentarer:

Helena Ljunggren sa...

Jag måste nog säga Cookie Dough och sen Caramel chew chew. :)

Gott!

www.helenaljunggren.com

Emma sa...

Jag har inte riktigt fastnat för B&J, men jag måste erkänna att den med Browniebitar i och chokladglass är riktigt god! (minns inte vad den heter)

Hallon & Blåbär sa...

Har faktiskt inte provat nån Ben och Jerry än, mer än den som gästspelar hos GB och den gillar jag.
Tycker nog att priset är lite väl häftigt, men dom låter onekligen smarriga så det blir nog att testa.

Ha en bra dag!

Filibabba sa...

Jag har faktiskt inte testat B&J alls, men jag är rätt sugen på det, eftersom alla verkar så förtjusta i det! :D