onsdag 8 april 2009

Paprika- och chililax.

Matlagning med minimal ansträning bjuder jag på idag. Tar knappt 5 min att ordna och resten sköter sig i ugnen.

Paprika- och chililax i foliépaket
1 laxfilé per portion
purjolök
paprika
paprika- och chilifärskost
salt, peppar
quinoa

Koka quinoa. Strimla purjolök och paprika, lägg på ett foliéark. Salta och peppra laxfilén och lägg ovanpå. Bred ett lager färskost på, vik ihop folién till ett tätt paket. Ställ in i ugnen 200grader ca 20 min. Servera med quinoa.

Nu väntar 6 dagars ledighet, åh så skönt!! Blir dock ingen sovmorgon i morron, måste iväg till halv nio. Men sen är jag bara ledig!!

//Hanna

5 kommentarer:

Växelhäxan från norrland sa...

Gud såååå gott det såg ut...
mmm

Glad påsk
önskar jag dig

fruktsallad sa...

Å, det verkar toppengott! Idag blir det tapenadelax hemma hos oss! Ha en skön påsk!

Hanna sa...

Växelhäxan: Mm, det vart väldigt gott! Glad påsk!

Fruktsallad: Mmm, det låter smarrigt. Får kika in hos dej sen! Glad påsk!

Fröken Dill sa...

Den rätten lät toppen. I helgen har jag njutit paprika chili färskost i äggröra. Inte dumt det heller.

Hälsar fröekn Dill

Anna sa...

Mums! Det såg fantastiskt gott ut! Vilken inspirerande och härlig blogg! Hit återkommer jag gärna!