torsdag 6 augusti 2009

Texmexgryta

Jag brukar göra en vegetarisk pastasås med bönor ibland när det bara är jag som ska äta. Joel tycker ju inte om bönor. Idag vart jag sugen på den så då bytte jag ut bönorna mot chorizo och istället vart det en texmexgryta. Det vart rätt mycket mat, närmare 5-6 portioner än 4.

Texmexgryta med pasta
3 chorizo
1 stor rödlök
1 röd paprika
1 grön paprika
1 burk maj
2 burkar krossade tomater
2 påsar tacokrydda
salt, peppar

Halvera och skiva korven. Grov hacka paprika och lök, fräs allt i några minuter. Häll över tomater, krydda och majs. Låt det puttra medan pastan kokar. Smaka av med salt och peppar.

Kan tyckas mycket med två burkar krossade tomater, men det ska vara såsigt. Och du måste ha penne så du får upp all sås! =)

Imorron är det fredag igen, härligt va!?
//Hanna

6 kommentarer:

soya sa...

Det där såg inte dumt ut du! ;)
kram

Hallon & Blåbär sa...

Det där låter riktigt gott och jag kan tänka mig att den även skulle gå hem hos mina barn.

Anna sa...

Åh jag älskar texmexmat!! Men du får nog allt lära Joel att tycka o bönor för det SKA ju vara bönor i texmexmat.. och dessutom är ju bönor gott :)

Karin sa...

Låter enkelt men ändå supergott! Nåt för mig! :) Ha en skön fredag!

Filibabba sa...

ååh så gott :)

Hanna sa...

Soya: det var inte så dumt! ;)

Hallon och blåbär: Gillar dom texmex så är jag helt övertygad!

Anna: Tro mej, jag har försökt!! =)

Karin: Ja, det vart en himla lättsam middag!

Filibabba: Mm! =)