lördag 15 augusti 2009

Canelloni

Jag gjorde supergoda canellonis för längesen. Jag letade runt efter receptet idag då jag hade tänkt att göra dom till middag. Tyvärr hittade jag inte det receptet men jag hittade det här istället.

Canelloni
Fäska lasagneplattor
500 g ricotta
2 krukor rucolasallad
2 dl fint tärnad stjälkselleri
2-4 tsk finhackad röd spansk pepparfrukt
1 dl soltorkade, marinerade tomater, hackade
2 pressade vitlöksklyftor
2 tsk salt
1 msk olivolja
2 1/2 dl matlagningsgrädde
1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar
1 liten rödlök
12 cocktailtomater
250 g mozzarella

Blanda ricotta med strimlad rucola, selleri, spansk peppar, tomater, vitlök och salt. Sätt ugnen på 225°. Klicka på fyllning på lasagneplattan och rulla ihop. Lägg i en ugnssäker form smord med olivolja. Fortsätt tills fyllningen är slut. Häll grädden över pastarullarna. Strö över salt och peppar. Skala och skiva rödlöken och dela tomaterna. Fördela lök och tomater över canellonin. Avsluta med skivad eller riven mozzarella. Sätt formen i mitten av ugnen och gratinera ca 30 min. Servera med sallad.

Det vart goda canellonis, men de slog inte dom jag letade efter. Får fortsätta mitt sökande!

Idag har jag haft en tvätt- och städdag. Finns det någonting skönare än att lägga sej i en renbäddad säng!? Jag tror inte det! =) Passade även på att tvätta överdragen till alla kuddar i sofforna, det är inte ofta det blir av direkt.

//Hanna

3 kommentarer:

Emma sa...

Det där såg verkligen jättegott ut. Har aldrig testat göra canneoli, men det verkar ju inte alltför svårt.

Sandra drömkaka sa...

Ja de var supergoda min cookies, du måste ta & prova dem! Går ju jättefort att baka dem dessutom :)

All mat du gör ser ju så himla gott ut, måste verkligen testa laga något snart :) !

Hallon & Blåbär sa...

Dom där ser himla krämiga och goda ut. Ett tag sen jag åt Canelloni nu så det blir nog att lägga in på matsedeln.

Ha en bra söndag!