måndag 7 juli 2008

Tacopaj

Jag har ju inte bloggat om gårdagens middag ju! Igår gjorde jag och Joel tacopaj, vi gjorde den här pajen en gång när vi nyligen hade träffats och sedan gjorde vi den massor av gånger. Men nu har vi inte gjort den på jättelänge, jag tror faktiskt inte att vi har gjort den sedan vi flyttade ihop för 2½ år sedan.

Tacopaj
400g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 lök
1 paprika
majs
pajdeg
1 créme fraiche (inte lätt)
sweetchilisås
tomater
riven ost

Stek köttfärsen och löken, blanda i krydda och vatten. Hacka paprikan och häll i tillsammans med majsen. Fyll pajskalet med köttfärsen. Blanda créme fraichen och sweetchilisås, kanske ett par matskedar sweetchili. Bred ut över köttfärsen. Strö över riven ost och toppa med tomatskivor. Grädda i ugnen 20-25 min. Servera med en god guccamole och sallad!



6 kommentarer:

Anonym sa...

mmmmm...vad gott det ser ut! var jättelängesen jag åt tacopaj också. man får slå till snart ;)

Hanna sa...

Ja, tacopaj är ju supergott! =)

Anonym sa...

hur gör du din guacamole till? :)

Hanna sa...

Försökte kommentera i din blogg men det fungerar inte! Jag gör inte egen guacamole utan blandar två avokado med santamarias guacamolemix och lite gräddfil. SUPERgott! =)

Anonym sa...

Vad gott! Ser ut som en pizza. Har faktiskt aldrig ätit tacopaj men nu blev jag verkligen sugen.

Anonym sa...

Har gått å suktat efter denna paj ett tag och idag är det dags att göra den :D