söndag 16 augusti 2009

Krämig kycklingpasta

Dagens middag planerade jag tidigare i veckan. Men då hade jag faktiskt planerat att fylla kycklingfiléer med nån sorts baconröra. I morse när jag skulle ta fram filéerna så upptäckte jag att det inte fanns så många som jag trodde. Så då bestämde jag mej för att göra en gryta och när jag var färdig så hade det blivit en kycklingpasta med mangochutney istället.

Krämig kycklingpasta
1 kycklingfilée
1 paket bacon
1 orange paprika
1 purjolök
½ frp philadelphiaost
1 lätt créme fraiche
½ dl mjölk
1 hönsbuljongtärning
mangochutney
peppar
nykokt penne

Strimla bacon och fräs i en stekpanna. Skär kycklingen i mindre bitar och låt den steka med baconen. Peppra lite. När kycklingen är färdig tillsätt tärnad paprika och strimlad purjolök och låt det fräsa med ett par minuter innan du tillsätter philadelphiaost, créme fraiche och mjölk. Smula ner en buljongtärning. Klicka i en stor sked mangochutney. Smaka av med peppar. Blanda i pastan och servera med sallad.

Det är sällan jag inte använder salt i matlagningen, men eftersom det är rätt mycket sälta i baconen så kändes det inte som att de behöves saltas idag. Hursom helst så vart det riktigt gott! =)

//Hanna

9 kommentarer:

Malin sa...

Det där lät jättegott :) Älskar bacon, och kombon kyckling + mango chutney är oslagbar.

Anna sa...

Det där låter fruktansvärt gott! Åt en helt underbar god krämig kyclingpasta igår ute på restaurang! Såsen var helt oslagbar.. någon form av krämig tomatsås... så gott!!

Carro sa...

Det såg och lät väldans gott ! Mango Chutney är ju tok smarrigt ! =)

Sanna sa...

Gött! Speciellt för mig som bara älskar pasta av alla dess slag. Kan du tänka dig att det finns dem som frivilligt låter bli att äta kolhydrater? Jag skulle aldrig klara mig...

bambi sa...

Det lät supermumsigt och jag är väldigt kräsen utav mig! Det blir nog att äta detta nån kväll denna vecka! Tack för ett bra tips! :)

I Nadjas kök sa...

Pasta går alltid hem och detta ser supergott ut

Nadja

Hallon & Blåbär sa...

Det här låter riktigt gott och bilden får mig att dregla =)

Ha det bra!

Helena Ljunggren sa...

Åh så gott! Kyckling och bacon är en riktig fullträff!

www.HelenaLjunggren.com

Hanna sa...

Malin: Eller hur, kyckling och mango chutney, mmmm!!

Anna: Pasta är jättegott, och man kan göra så mycket med det!!

Carro: Jag älskar mango chutney!!

Sanna: Inte jag heller! =)

Bambi: Vad kul! Hoppas att du gillar det. =)

Nadja: Det vart riktigt bra!

Hallon och blåbär: =D

Helena Ljunggren: Visst är det!