torsdag 7 augusti 2008

Vegetariska biffar.


Idag vart det vegetariska biffar till lunch. Så här gjorde man dom:

Veggiebiffar
4 morötter
1 burk kikärtor
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
1 dl färsk koriander
3 msk vetemjöl
2 ägg
1 msk lime
2 tsk salt
½ tsk svartpeppar

Skala och riv morötterna. Skölj kikärtorna och låt dom rinna av. Skala och hacka löd och vitlök i klyftor. Blanda alla ingredienser utom motötterna till en smet i matberedare, blanda seda i morötterna. Forma smeten till biffar och stek ca 4 min på vardera sida.

Till hade jag en mangochutneysås och lite grönsallad. Jag gillade biffarna, dom vart goda. Ska man äta det till middag kan man ju servera med ris. Jag ska snart ner på stan för att träffa Victoria och då kan det vara bra att lämna lite plats i magen om det skulle bli en fika. =)

//Hanna

6 kommentarer:

Lisa sa...

mm, gott det ser ut! vegetariska biffar var längesen jag åt.

Anonym sa...

Oj, dom ser ju jätteproffsiga ut! Jag gillar vegtariska biffar men har nästan aldrig gjort egna förutom potatisbullar förståss! Får nog ge mig på ditt recept och se om jag kan få dom lika fina! Nu sitter jag på jobbet och delar mediciner med en stor bit blåbärspaj och vaniljsås framför mig :)

M. sa...

åh, det ser ut som höstbiffarna jag gjorde tidigare i vår:) är det ur paulúns kokbok?:) ha en bra kväll:)

fruktsallad sa...

Åh, jag har länge tänkt testa vegetariska biffar, men det blir aldrig av! Dessa verkar jättegoda! Kopierar och ska testa! :)

Hanna sa...

Lisa: Jag har faktiskt bara ätit vegetariska biffar en gång tidigare. Dessa var goda!

Anna: Jag ska erkänna att den första omgången i stekpannan inte såg lika goda ut, jag har en tendens att stek på för hög värme! =)

Molly: Näe, jag tror inte det. Hittade receptet i en mattidning hos mamma, kommer inte ihåg vilken.

Fruktsallad: Do it! =) Dom var goda!

M. sa...

okej, men dem verkar ialla fall goda.) hoppas att du får en bra helg:) kram