lördag 9 augusti 2008

Brunch!

En härlig sovmorgon och ett sug efter att inviga muffinsformen som jag köpte på IKEA för en evighet sedan resulterade i en lördagsbrunch!! Det vart salami- och fetaostmuffins, äggröra, tomatsallad och yoghurt med blåbär och hallon!

Salami- och fetamuffins
1 rödlök
1 gul paprika
150 g fetaost
5-6 skivor salami
6 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver
1 tsk salt
2 ägg
2dl lätt créme fraiche

50 g smält margarin

Hacka rödlök, paprika och salami, stek i lite olja ett par minuter. Blanda de torra ingredienserna i en bunke. Vispa samman ägg och créme fraiche och häll ner i bunken tillsammans med margarinet, grönsakerna och den tärnade osten. Klicka ut i muffinsformar. Grädde i ugnen 200 grader 25-30 minuter.

Ikväll är vi bortbjuden på middag, jag vet redan nu att det kommer att bjudas på Pasta Carbonara!

Nu ska jag kiLa ut i tvättstugan.
//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

pasta carbonara är ju sueprgott. mycket svartpeppar ska det vara!

fruktsallad sa...

Gott med brunch! Det blir det alldeles för sällan!

M. sa...

håller med fruktsallad:) det är gott med brunch, men det bli alldeles för sällan:) hoppas att du har haft en bra helg?!:)

Hanna sa...

Carolina: Ja visst är det!! Och massor av peppar ska det vara! =)

Fruktsallad: Ja, alldeles för sällan.

Molly: Ja det är det verkligen! Min helg har varit bra, hoppas att du också har haft en bra helg!

Hanna sa...

Carolina: Ja visst är det!! Och massor av peppar ska det vara! =)

Fruktsallad: Ja, alldeles för sällan.

Molly: Ja det är det verkligen! Min helg har varit bra, hoppas att du också har haft en bra helg!