torsdag 21 augusti 2008

Ciabatta med grillad fläskfilé


När jag fyllde år fick jag ett presentkort på Solsystemet, något jag bara har använt en gång sedan mars. I dag tyckte jag att det var dags igen så efter frukosten promenerade jag i väg och solade. På vägen hem gick jag in på affären för att handla mej någon lunch.... jag överdriver inte när jag säger att jag irrade runt i en kvart och kikade på alla hyllor. Tillslut kom jag därifrån med ciabatta, en bit grillad fläskfilé och chipotle paste.

Jag bredde ett lager med färskost på ciabattan sedan la jag på salladsblad, tomat, gurka och fläskfiléskivor som jag bredde ett lager chipotle på och sedan avslutade jag med rödlök. Det vart hot och gott med en liten rökig smak! Jag har inte testat chipotle pastan förrut men jag gillade den och kommer definitivt att använda den mer!

Dagens middag blir mommas kinagryta, jag hade fryst in ett par portioner så till det behövs det bara kokas ris.

//Hanna

10 kommentarer:

Rebecca sa...

En smörgås helt i min smak! Om det var Santa Marias chipotle paste du köpte gjorde du ett bra val. Den är toppen!

Anonym sa...

ååh vad gott det ser ut :D

Anonym sa...

Men du, en smörgåsen ville jag också ha ju! Chipotlepasta... är det ngt jag bör testa? :)

M. sa...

chipotle är en underbar krydda! love it! hoppas att du mår bra :)

Anonym sa...

ser jättegott ut! vad är chipotle pastan ifråN? märke och så? :)

Anonym sa...

ja visst går det inte att inte gråta till den! åh vad god din mat såg ut förresten, nu blev jag hungrig :o) kram

Lisa sa...

gud vad gott det ser ut! så himla mumsigt att köpa färskt bröd och göra sin egen cafémacka.

Anonym sa...

Vad gott, måste testa den pastan!

Sanna sa...

Oj vad detta såg gott ut! Tror jag att jag ska ha som middag till barnen i nästa vecka...är ju som en blandning mellan hamburgare och wrap :)

Anonym sa...

Den mackan skulle jag inte säga nej till! Älskar chipotlekryddan.