tisdag 5 augusti 2008

Blåbär!



Idag har jag, mamma och Bacchus varit ute i skogen och plockat blåbär. Vi var inte ute speciellt länge, men så pass att vi hann med en fika också! =) Mamma ställde sej och kokade sylt när vi kom hem så en syltburk får jag med mej hem, men resten av blåbären tar jag som dom är och fryser in, så kan man ta fram till frukosten eller om man vill baka en paj!

I morron ska jag hem till pappa en sväng och sedan far jag tillbaka till stan, så då kommer jag att laga mat igen!

Ha det bra!
//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

åh, blåbär! så underbart gott i paj tycker jag :) eller i muffins ^^

Lisa sa...

nej vad avundsjuk jag blir på alla som kan gå ut och plocka massa blåbär! jag får gå till frysdisken...

M. sa...

hemkokt sylt är alltid gott:) mums. ha en fortsatt bra dag:) kram

Hanna sa...

Carolina: mmm, supergott!

Lisa: Ja, det är faktiskt lyx! Ibland glömmer man bort det... =)

Molly: ja visst är det!

Anonym sa...

så söt man kan vara! äter hunden blåbär i skogen? vår doris blir alldeles tokig när hon ser blåbärsris.

Anonym sa...

jag får lust att äta baccus, nått sötare än honom finnns omöjligt på jorden. skulle vara du då isf:) Hoppas du får en toppen semester med mamma/ V för Vantetta(?) :):)