måndag 18 augusti 2008

Latmat i ruskväder.


Vilket trist väder det är i dag, bara regn och regn. Det här hade nog blivit en soffdag om inte Sofie hade hört av sej, for ner på stan och tog en fika med henne, sedan gick jag och köpte mej en bok ifall det här vädret håller i sej. Efter bokshoppandet var det dags att handla någon middagsmat, jag hade ingen fantasi och än mindre lust att laga någon mat så det vart latmat. Köpte en färdig tomatsoppa med paprika och basilika och så kokade jag tortellini och blandade ner, till det käkade vi varma mackor. Första gången jag testade färdig tomatsoppa, den var helt ok, lite söt dock!

Nu ska vi krypa ner i soffan och kika på Prinson break.

Jag kommer att använda Joels gamla kamera ett tag framöver.
//Hanna

4 kommentarer:

Lisa sa...

tyckte det såg ut som väldigt god latmat. tomatsoppa med pasta är underskattat, riktigt gott ju!

Anonym sa...

tråkigt med kameran =/m vad gott med varma mackor, det var längesen för min del!

lina sa...

Det låter gott tycker jag! Tortellini var längesedan jag åt.

Hanna sa...

Lisa: Ja och framför allt när det regnar och är kallt ute, då smakar det extra gott!

Carolina: Ja, eller hur! =( Varma mackor är jättegott!

Lina: Jodå, det var gott! Jag har faktiskt bara ätit tortellini i soppa!