söndag 10 augusti 2008

Campa!


Jag tror att jag har nämt tidigare att jag och min kompis hade planerat en sista minuten på semestern, nu fick hon förhinder och kunde inte längre fara så istället tog jag och mamma och planerade en semster!

Vi hade lite svårt att bestämma oss, ett tag var vi inne på fjällvandring eller en cykelsemster, ett tag funderade vi på att ta nabo tåget till Norge eller inlandsbanan uppåt någonstans. Tillslut bestämde vi oss för att Hudiksvall låg både fint och på lagomt avstånd så i morronbitti tar vi och bilar dit för att tälta ett par nätter. Inte bestämt hur många nätter och inte heller riktigt bestämt vad vi ska göra. Vi funderar på att rida islandshästar, det var mammas idé vilket är väldigt lustigt eftersom hon är rädd för hästar! =) Vi funderar även på att hyra en kanot en dag och kanota lite! Ja, som sagt ingenting är ordentligt planerat, men det kommer att bli riktigt roligt!

Just nu håller jag på att packa lite, väskan på bilden fick jag och Joel av mamma i julklapp, perfekt sånna här gånger. Det är en ryggsäck med plats för en vinflaska på ena sidan och på framsidan kan man öppna och där finns en flasköppnare, två glas, två uppsättningar bestick, två tallrikar och en lite skärbräda!

Nu ska jag fortsätta med packningen!
//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad mysigt att campa med mamma! Jag och mamma brukar åka till Sanviks Spa tillsammans och det är bästa dagarna på hela året! :) Hoppas ni får det jättekul och att vädret blir soligt!

Anonym sa...

Åh, vad roligt! Du får skriva och berätta om hur de var. Väskan är ju ett extra plus, roligare att campa med en sådan ;)

Ha det så bra!

Hanna sa...

Anna: Det ska bli jättekul! =) Vilket härlig tradition, att fara i väg på spa varje år!!!

Emma: Det kommer jag definitivt att göra! Kan hända att det blir någon mobilbloggning också! =)

Ha det bra!