fredag 8 augusti 2008

Lax med strimlade grönsaker.

Idag har jag varit på stan med Gabriella. Vi började med en lunch på Brunkullan, det skulle vara pestobakad fläskfilé, basilika dressing samt råstekt potatis. Nu var fläskfilén slut så dom hade pestobakad kotlettrad istället, men det var gott det också!! Dessutom hade dom en massa gott på salladsbordet! Efter lunchen tog vi en runda på stan! Det är så kul att bara gå runt och kika i affärerna, sånt hinner jag sällan då jag jobbar. Med mej hem fick jag en bok och en topp... och lite pistagenötter!

Lax med strimlade grönsaker
laxfiléer
½ purjolök
2 morötter
1 röd paprika
2 dl fiskbuljong
franska örter
salt, citronpeppar

Stimla grönsakerna och lägg dom i en ugnsäkerform häll över buljongen och krydda lite med franska örter. Salta och citronpeppra laxfiléen, lägg fisken på grönsakerna och tillaga i ugnen i 15 min, 200 grader.

Detta serverades med fullkornsris. Jag tyckte att det vart jättegott! Lax är alltid gott och grönsakerna var lagomt tillagade och fortfarande krispiga.

//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smart att lägga allt i samma form.

Anonym sa...

Vad gott det ser ut :) Jag äslkar laz! Ska nog käka det till lunch imorrn...