onsdag 20 augusti 2008

Ur form?


Jag har varit lat och fantasilös när det gäller maten på senaste. I söndags käkade jag den här tonfiskssåsen, jag förstår att det inte finns någon bild på den kan inte vara lätt att få en fin aptitlig bild på den rätten! I måndags åt jag ju som sagt soppa och i går hade jag turen att bli serverade Nasi goreng hemma hos mamma och slapp laga maten helt. Dagens middag gick på 5 minuter att göra eftersom Joel hade gjort alldeles för mycket korv och makaroner till sej igår.

Krämig pastapytt
kokade makaroner
stekt korv
1 mat extra
1 gul lök
½ röd paprika
majs
ärtor
mango chutney
salt, peppar

Hacka lök och paprika och stek i olja i en panna, hacka korven i små bitar och låt det steka med ett tag innan du häller i grädde, majs, ärtor och 2 rejäla matskedar chutney. Låt det puttra ett tag, vänd ner makaronerna och smaka av med salt, peppar och ev mer chutney.

Hade jag haft orken så hade jag gjort en spagettigratäng för det var det jag var sugen på idag, men eftersom det fanns både pasta och korv över och orken inte riktigt infann sej så vart det den här varianten. Kan hända att matlagninginspirationen är tillbaka i morron... om inte annat kommer den nog tillbaka på måndag när jag ska tillbaka till jobbet och vardagen igen. Lite konstigt, det borde ju vara nu när jag är ledig som jag ska vara sugen på att laga mat och mat som man inte hinner med på arbetsdagar, men jag kanske har förslöat mej lite så här sista veckan på semester!

Nu ska jag förslöa mej ännu mer i badkaret med den spännande boken jag håller på att läsa! =)
//Hanna

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker iallafall att det ser himla gott ut och det var det säkert också för allt med mango chutney i blir gott!

Anonym sa...

man får förslöa sig. håller med anna, det ser ju gott ut! du får lyxa till det i helgen kanske? :-)

Anonym sa...

Ser mkt gott ut! =)

M. sa...

man har sådana dagar ibland och det är helt mänsligt ;) jag har också sådana dagar:) vad är det för spännande bok som du läser?:) någon som rekommenderas?!:D

ha en underbar dag! hoppas att du har sol:) här är det spöregn :( kram

Lisa sa...

sånt där gillar jag. visst är mango chutney sjukt gott i den där typen av rätter?

Anonym sa...

Ser jättegott och mer ambitiöst än de flesta av mina helgmiddagar ;-)

Hanna sa...

Anna: Precis så tänkte jag också!

Carolina: Det får jag definitivt för jag ska i väg på kickoff med jobbet, två hotellfrukostar och en middag väntas! =)

Filibabba: Det var gott också, fast till och med Joel såg skepisk ut! =)

Molly: Vädret är inte mycket bättre här dessvärre. Just nu läser jag Maisie Dobbs av Jaqueline Winspear!

Lisa: Ja verkligen. Ibland tror jag att mango chutney passar till precis allt!

Petra: Jodå, det vart gott! Jag är inte van att vara så matlat bara! =)

Anonym sa...

Suget att laga mat kan komma lite då och då. Att känna att det är något man måste göra kan också göra att det känns jobigt, även om det är helg. Ibland vill man väl helt enkelt slappa! :)

Men jag tycker du fick till det riktigt bra i alla fall.