lördag 30 augusti 2008

Lördagsfrukost och lördagsjobb!



God morgon gott folk!! Idag är det alltså lördag och jag sitter på jobbet. Lördagens frukost bestod av en tallrik nyponsoppa med mandelbeskvier, (Mmm, varför äter man inte det oftare?) en macka med mosad avokado och röd lök samt några melonskivor!

Halsen börjar kännas mycket bättre som tur är, i torsdags trodde jag nästan att jag var döende!! Igår var jag alltså hemma och vilade upp min hals eftersom distriktsköterskan ordinerade det. Jag blir så rastlös när jag är hemma och är sjuk men inte känner mej sjuk i resten av kroppen så i går vart det storstädning i köket, gick igenom kyl, frys och skafferi och skrubbade alla ytor och jag var tyst nästan hela tiden =)

Men vet ni vad, jag kastade en burk med vita bönor i tomatsås som gick ut 2004!!! Nu låter det kanske som att jag inte har städat skafferiet sedan 2004 men det stämmer inte. Faktum är att vi inte ens har bott där sedan 2004. Vita bönorna var något Joel hade med sej från sitt skafferi när vi flyttade ihop men eftersom varken han eller jag äter det så har det blivit stående och när jag har städat skafferiet så har jag aldrig kollat bästföredatumet utan bara tänkt att konserver håller länge! Undra hur länge dom hade stått i hans skafferi?

Nog om mej, nu ska jag läsa lite bloggar!
//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det är både äckligt och roligt när man hittar sådär gamla grejer hemma. när jag rensade hemma hos mamma hitatde jag välling som gick ut 2001. mysigt liksom... ;)

Anonym sa...

Å, barndomsnostalgi med mandelbiskvier:) Det åt jag jämt hos mormor, fats utan nyponsoppa! Måste köpas, hade glömt att de fanns typ;) NUmera hittar man mest saker liknande din bönor hos mormor, konservburkar å saker som gick ut typ 1999:P

Anonym sa...

Mmm, känner igen det där. Har också haft forntidsfynd i mina skafferier. :)

Hanna sa...

Ja, visste är det lustig vad saker och ting försvinner långt in i skafferiet! =)