söndag 2 mars 2008

Tjejmässa


Sex år i rad har det anordnats det en tjejmässa i Lit. Det drar en massa folk och en massa utställare och där hittar man allt möjligt, som tex: smink, hudvård, firsörer, massörer, barnkläder, scrapbooking, nagelterapeuter, smycken och kläder. Mamma säljer smink för oriflame och smycken för Z&R så både i år och förra året så följde jag och Sara med och stod med smyckena. Vi stod inte med smyckena hela tiden utan turades om så Sara var bla i väg till en "spådam" och jag passade på att bli masserad för en hundring och få ögnonbrynen plockade och formade för 40 spänn. Som ni märker så är det billigt också. 4 elever från NFI stod och klippte hela dagen för 120kr/klippningen. Jag köpte även en bit gorgonzola på getmjölk och en burk med sherrysyltade aprikoser, jättegott!

Goskrutt var en utställare med ootroligt söta scarvesar, babyvantar och haklappar. Jag köpte en scarves åt lill-lillebrorsan som fyller år på onsdag (och brorsan onsdagen efter det och jag onsdagen efter det).

Alla utställare lämnar in ett vartsitt pris när dom kommer och sedan kan man köpa lotter för 10kr/st. Jag köpte två lotter bara för att, hade inga förhoppningar på att vinna något då jag aldrig vinner något på lotter el dyl. Men plötsligt händer det sägs det ju och jag vann en helkroppsmassage Taktil! Vilken lyx va!? Ska ringa i morron och boka tid.

//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul med vinsten, och massage dessutom! Inte ofta man vinner något sådant.

Hanna sa...

Näe, eller hur! Jag vet inte riktigt vad taktil är, så det ska bli spännande!