tisdag 18 mars 2008

Soppa

Idag hade jag planerat att vi skulle käka soppa till middag. Satt och kikade runt lite och hittade ett recept på en blomkålssoppa som lät jättegod. Skrev ner vad som skulle handlas och skickade i väg ett sms till Joel för att se om han hade något att invända men han svarade inte. På lunchrasten strax innan vi skulle gå på affären så ringde jag upp Joel, och ja han var sugen på soppa men inte blomkål. Jaha, då stod jag där utan idéer alls, så med mej från affären fick jag en påse morötter, en purjolök, mjölk, pålägg, smör och mjukbröd. Dessutom var Joel förbi affären på väg hem från jobbet och handlade, mjukt bröd, smör, pålägg, mjölk och fil. Så nu har vi dubbelt av både bröd och smör och mjölk. Men vi köpte ialla fall olika pålägg. =)

Dagens soppa vart inte lika spännande som den hade blivit om jag hade fått gjort blomkålssoppan. Istället vart det en soppa med potatis, purjolök, morötter + majs och ärtor. Inte helt fel det heller, men den varianten har jag ju käkat förrut. =)

//Hanna

Inga kommentarer: