torsdag 13 mars 2008

Lilla Siam


I går var vi ett gäng från jobbet som var ut och käkade på Lilla Siam, en resturang här i stan som serverar thailändskt. Maten är underbart god och så fint upplagd. Jag tog Geangpett saparot moo och det är Fläskfilé med ananas chilipasta, vitlök, lök, söt thaibasilika o kokosmjölk. Mmm vad gott det var, helt klart det godaste jag har ätit på länge!!

Ser ni ärtorna i maten?? Det är inte ärtor. Jag var helt övertygad om att det var det tills jag tog en tugga, det var som ett hårt skal och den var stark. Jag vart riktigt nyfiken på vad det kan vara för något, nån som har en aning?

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det såg jättegott ut. Jag måste vara den enda som inte varit på Lilla Siam (men det kanske blir nu? =)). Jag har hört om din superkamera nu med både mat-läge och whiteboard-läge... ;)
Trevlig helg!

Anonym sa...

Ja och vårt salladsbord är verkligen jättegott!
Det där såg verkligen jättegott ut:-)

Anonym sa...

Jag tror att det kan vara wasabiärtor! Hittade din matblogg av en slump. Verkligen bra jobbat, jättekul att läsa :)

Anna, Borås

Anonym sa...

Hej
det är äggplanta
snart kommer det en ny meny där,det blir spännande
mera gott.......