tisdag 11 mars 2008

Müsli




Efter maten kom Therése och hälsade på och vi satt och surrade ett par timmar. Huvudvärken släppte och när hon hade farit vart jag sugen på att göra Müsli, något jag funderat på länge men det har som inte blivit av. Hade jag vetat att det skulle bli av i kväll hade jag nog handla hem lite ingredienser typ solroskärnor och lite torkad frukt, men nu fick det bli vad jag hade hemma.

Müsli
Jag blandade ca 3dl müslibas (rågflingor, cornflakes, veteflingor och havreflingor) tillsammans med 1 dl fiberberikat havregryn, linfrön, psylliumfrön och hela mandlar (som jag iofs hackade) i en ungsform, sedan blandade jag till hälften av
sirapsblandningen och hällde det över och körde in i ugnen som var 200 grader varm i ca 20 min. När det var färdigt blandade jag i russin.

Jag hoppas att det vart gott, jag får blogga igen efter frukosten i morron. Jag trodde att det skulle bli mera klumpar som Start ungefär, men då kanske jag skulle haft mer av sirapsblandningen!? Nåja, jag hoppas att inte alla frön hamnar på botten bara.

Sov gott!
//Hanna

1 kommentar:

lina sa...

Åh, vad gott! Behöver göra ny sats müsli snart, kanske testar ditt recept då!