måndag 17 mars 2008

Middagsfunderingar.

På onsdag fyller jag år och det tänkte jag fira med en tjejmiddag i helgen. På lördag är det ut med Joel och in med en massa tjejer. Jag trodde att jag hade maten planerad, men nu vet jag inte riktigt längre. Det ska vara lätt men roligt och gott, jag gillar ju att laga mat, men jag har ingen lust att stå i köket hela dagen. Till huvudrätt blir det nog den här rostbiffen. Men vet inte riktigt vad jag ska ha till? Jag funderar på att fuska och färdig köpa potatisgratäng, eller passar det bättre med potatissallad? Kör jag på potatissallad så gör jag den själv, men det är ju inte så avancerat och tar inte så lång tid.

Till förrätt hade jag tänkt Thaistekta räkor, men alltså, även om jag skulle vilja tycka om räkor så gör jag ju inte det. Och det vore ju roligt om jag själv tycker om maten jag ska servera. Jag kanske ska köra med lite gott bröd och några goda röror så kan man sitta och surra och dippa lite bröd. Eller kanske nån sallad som den här eller den här. Tips på förrätt någon?

Mm... jag får fundera lite.

//Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Getostgratinerad aubergine är en av mina favoriter :)