lördag 8 mars 2008

Pastaknyten


Det är lite trist när kortet inte riktigt ger maten rättvisa. Men men... Idag for vi in till stan som bestämt. Det var tyvärr inget skoinköp som jag hade planerat, men det vart ialla fall en sväng i Hötorgshallen. Grabbarna var mätta och bakis och stod bara vid rulltrappan och saluhallen var på väg att stänga men jag hann runt ett varv i alla fall. Först köpte jag två korvar en ungersk och en Salsica, jag hade tänkt att tillaga det i ugnen med körsbärstomater och servera med färsk pasta. men alldeles innan jag gick ut så såg jag pastaknyten med mozarella och basilika, och hur smarrigt låter inte det!?

Jag skivade korven och gjorde ett kryss i botten av tomaterna och tillagade det i ugnen i 200 grader i ca 15 min, saltade och pepprade och serverade med nykokta pastaknyten med mozarella och baslika. Supergott!!

//Hanna

6 kommentarer:

Anonym sa...

Pastaknytena låter jättegoda:)Jag blir riktigt sugen på att testa något liknande:) Köpte du knytena i någon saluhall eller finns de i vanliga livsmedelsaffärer?!:)

Anonym sa...

oj, jag såg att du hade köpt de i hötorgshallen. jag läste visst lite för snabbt:P jag kanske får gå dit nästa gång jag är i stockholm.

Anette sa...

Det såg jättegjott ut...
fan att dom inte har någon saluhall i Östersund hörru.

Anonym sa...

Mmm, det lät gott!
Och jag måste säga att jag blir riktigt avundsjuk, var så länge sen jag fick möjlighet att besöka hötorgshallen. Senast jag var i sthlm blev det inte av för min syster tyckte inte det kändes så kul, och eftersom hon inte är matintresserad så kan jag förstå det. Men oj, vad jag ångrar att jag inte gick dit själv.

Anonym sa...

See Here or Here

Hanna sa...

Molly: pastaknytena var jättegoda, lite dyra dock, betalade 98 spänn för 6 st.

Mamma: Ja, hata östersund. =P

Emma: Näe, det känns ju inte så kul att gå runt med någon som inte är lika matintresserad. Faktum är att jag fullkomligt struntade i att grabbarna inte var det eftersom jag riktigt längtat efter att gå runt i en saluhall. =)