fredag 14 mars 2008

Indisk tilapia


Japp, det vart fisk till middag. Köpte en påse med Tilapia sist vi var och handlade det är tydligen abborrartade fiskar som ursprungligen kommer från Afrika. Visste inte riktigt vad jag skulle göra med den men i skafferiet hade jag en burk med Garam masalapasta så den fick bli en indiskinspirerad fisk.

Indisk tilapia
Tiltapiafiléer
1 milda extra
½ fiskbuljong tärning
3 tsk garam masalapasta
salt, peppar
2 portioner bulgur
1 röd lök
Haricot verts

Först saltade och pepprade jag fiskfiléerna på båda sidorna sedan blandade jag milda extra, fiskbuljong och garam masala i en stekpanna och lade ner fisken för att tillagas i typ 10 minuter. Serverades tillsammans med bulgur som jag blandat med rödlök och haricot verts. Det vart jättegott, lite trist färg bara, men det blir inte roligare färg än så med garam masala.

Näe, nu ska jag ta och läsa lite bloggar innan vi ska kika på film. Ha en trevlig fredagskväll.
//Hanna

Inga kommentarer: