tisdag 25 mars 2008

Korvstroganoff med soltorkade tomater


I helgen ska vi storhandla, därför hade jag tänkt att försöka tömma kylskåpet i veckan. Dagens middag vart därför en typ av korvstroganoff med soltorkade tomater.

Korvstroganoff
½ korvring
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 röd paprika
7-8 marinerade soltorkade tomater
1 créme fraiche
En skvätt mjölk
tomatpuré
chilisås
salt och peppar

Hacka lök och vitlök, fräs i en panna med olivolja. Strimla korven och häll ner i pannan. Hacka paprikan och de soltorkade tomaterna och häll ner de också. Blanda sedan i créme fraichen tomatpuré och chilisås, smaka av med salt och peppar och späd på med lite mjölk om det behövs. Servera med fullkornsris.

Nu ska jag slå mej ner i soffan och läsa lite. Joel är och jobbar och Frallan for hem för en timme sedan. Det är första gången sedan i torsdags som det inte är jag och minst 2-3 till här hos oss. Både skönt och lite tomt!

//Hanna

2 kommentarer:

M. sa...

Vad gott det låter med soltorkade tomater i stroganoffen:) jag hade det i en sås till min fisk igår och det smakade jättegott:) jag har förresten lagt upp receptet på min blogg om du vill laga rätten själv:) ha en fortsatt bra dag!:)

Hanna sa...

Ja, jag såg det! Fisken såg supergod ut, den kommer att testas.