tisdag 11 mars 2008

Färdiglagad middag!

Nog för att jag älskar att laga mat, men i bland är det skönt att komma hem och maten står färdig, bara att värma på. Sådan tur hade jag idag, det var väldigt passande eftersom jag dessutom har en förbannad huvudvärk som inte vill ge med sej.

Det är alltid lika spännande när Joel lagar mat för som jag har nämt tidigare så kastar han i precis vad som helt utan att faktiskt fundera på hur det fungerar ihop. Ibland fungerar det inte, men allt som oftast blir det jättegott. Idag när jag kom hem stod det en korvgryta och väntade på mej, jag kokade bara lite broccoli till. Jag hade lite svårt att känna vad det var i den. Korven, purjolöken, paprikan majsen och morötterna kände jag på direkten med sedan vart det svårt. Fick höra sen när jag pratade med honom att han hade blandat det med mangochutney, milda extra, grön currypasta och en burk krossade tomater. Riktigt gott och ganska starkt vart det.

//Hanna

4 kommentarer:

lina sa...

Håller med dig! Och jag fick också komma hem till dukat bord idag, lyxigt!

Anette sa...

han kan han.....=)

Hanna sa...

Lina: Ja visst är det lyxigt!

Mamma: jajjemen! =)

Anonym sa...

Värsta proffset!
Ja gjorde dessutom allt med förbundna ögon! ;)