lördag 15 mars 2008

Pannkaksrullar

Det här receptet hittade jag för ett par år sedan i Iform (tror jag) receptet har jag inte kvar utan använder helt enkelt vad jag har hemma. Idag vart pannkaksrullarna så här:

Pannkaksrullar med köttfärs- och grönsaksröra
½ sats pannkakssmet
400 g köttfärs
1 påse tacokrydda
2 tomater
2 röda lökar
1 stor morot
1 zucchini
1 röd paprika
riven ost
Guacamole

Stek pannkakorna, dom kan med fördel vara lite degiga eftersom de ska in i ugnen sedan. Stek köttfärsen, hacka grönsakerna, blanda i allt utom zucchinin som har ganska kort tillagningstid. Häll i kryddorna och låt det steka ett tag. Tillsätt zucchinin på slutet. Lägg ett par skedar med köttfärsröran nästan längst ut på kanten på en pannkaka, strö över lite ost, rulla ihop. Tillaga i ugnen 200 grader ca 10-15 min. Servera med gucamole och en grönsallad!

Nu ska jag öppna en cider och piffa till mej lite. Ikväll ska vi på 30-årskalas, det är en överraskningsfest dessutom, ska bli kul! Känner mej lite krasslig igen, jag hoppas det blir bättre, annars bor mamma ett stenkast därifrån så jag kan gå hem om det blir mycket sämre.
//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad gott det låter:) Jag minns när jag var liten. då hade jag en period då jag ville att min mamma skulle göra crepes med köttfärs åt mig varje helg:) nu var det ett tag sedan. Jag kanske ska planera in det någon vecka. Hoppas att du har haft en bra dag:)

Anonym sa...

Det låter gott! Synd bara att det så sällan blir pannkakor över i mitt hem... :-)