fredag 14 mars 2008

Godaste mackan i Östersund.


Om man (mot förmodan) skulle vara på plats i Östersund och sugen på en macka är Ragnars stället man ska besöka. Hur goda Sub´s som helst, i alla mackor ingår majonäs, fransk senap, sallad, tomat, gurka, rödlök, vinägrett och peppar, sedan kan man välja olika pålägg eller röror. Min favorit på mackan är currykycklingröran, och så brukar jag be dom kasta på lite fetaost. Supergott! (en aning kladdigt dock)

Den här veckan har varit en knepig matveckan, i måndags käkade jag på tåget, i tisdags lagade Joel mat, i onsdags var vi ut och käkade och igår vart det den smarriga mackan på bilden. Jag, Jessica och Crippe for förbi på Ragnars och köpte mackor i går efter jobbet, sedan plockade vi upp Madde och så for hem till Jessica och Crippe och käkade. Riktigt trevligt!! Sedan gick jag ner till Matilda min kusin och kikade på film och surrade lite.

Ja, idag har jag ialla fall tänkt att laga middag, jag vet inte riktigt vad det blir ännu men jag funderar på fisk.
//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

fisk låter super:) hoppas att du kommer på något gott:) ha en bra kväll och helg:)

Anonym sa...

Den var faktiskt jättegod. Jag har som sagt nästan bara ätit filé innan, men denna var inte alls så torr och kändes lite lyxigare:-)

Anonym sa...

Hehe, jag skrev också ett inlägg med en smörgås idag! Den såg god ut förresten. :) Älskar smörgåsar!

Anonym sa...

Mumsigt! Jag ska faktiskt snart till Östersund (ja, eller Myrviken lite närmare bestämt) då svärmor fyller 50.. Mental note for Ragnars ;)

På goda mackor-fronten vill jag i min tur tipsa om fiket på Älvsby järnvägsstation (om man åker tåget mot Kiruna och Narvik t.ex.) Enorma baguetter med suveräna fyllningar! En hel måltid, utan att överdriva.

Anonym sa...

Ha ha ha! Skulle googla hur länge Ragnars har öppet på dagarna och kom rakt in i din matblogg =) Vad roligt! Hoppas det är bra med dig!