lördag 29 mars 2008

Fetaostfylld kyckling med melonsalsa

Idag vart det som jag nämnde tidigare, kyckling med bulgur och melonsalsa. Det vart riktigt riktigt gott, att fylla en kycklingfilé med fetaost blir supergott, det gör mycket! Man skär ett snitt i filén, trycker in mosad fetaost, saltar och pepprar och ställer tillagar i ugnen 200 grader typ 15-20 min. Salsan gjorde jag utefter det jag hade hemma i kylen (förrutom limen som Joel fick gå och köpa då)

Melonsalsa
½ honungsmelon
½ galiamelon
3 vitlökklyftor
1 röd lök
1 paprika
1 röd chili
jalapeno
1 lime
olivolja
chiliflingsalt, nymalen peppar

Hacka allting och blanda i en skål, häll över olivolja, pressa över en limefrukt. Smaka av med salt och peppar. Paprika tog jag med för att få lite mer färg på det, och det passade bra till. Jag använde en av mammas chilifrukter som jag hade i frysen och jag hade glömt hur fruktansvärt starka dom är, som tur var var den inte så stor!

Nu måste jag hoppa in i duschen, Jessica och Crippe kommer alldeles strax, vi ska ut och ta en öl och fira Jessicas födelsedag och hennes nya jobb. För trots att jag hatar att vi inte längre kommer att jobba tillsammans så är jag ju superglad att hon fick det där jobbet!!!


Trevlig kväll!
//Hanna

Inga kommentarer: