måndag 12 januari 2009

Matvete med curry och chorizo.

Så vart det ny vecka igen! Den här veckan inleddes med en matvetepytt.

Matvete med curry och chorizo
4 port matvete
1 msk kycklingfond
1 tsk curry
1 äpple
2 tomater
1 purjolök
3 chorizo

Koka matvetet med vatten, fond och curry enligt anvisning på förpackningen. Tärna det urkärnade äpplet och tomaterna, hacka purjolök och blanda allt i matvetet. Krydda eventuellt. Skär korven i sneda bitar och stek dem hastigt i het panna i lite smör. Blanda korven med matvetet.

//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

De blir mums filibabba till lunch imåra!

enAnnan sa...

Ser jättegott ut! Måste nog provas. :)
Kan tänka mig hur bra allting passar ihop.

Anonym sa...

Jag som tänkte laga matvete till middag idag - men uteslät det för att jag inte kom på något bra att laga. Synd att jag inte såg det här receptet några timmar tidigare - för det är exakt något sånt jag var sugen på :)
Det får bli en annan dag

Hanna sa...

Joel: Ja det hoppas jag! :P

enAnnan: Det passade mycket bra ihop. I orginalreceptet var det persilja med, men jag skippade den och kastade i purjolök istället, tycker det gör sej bra med äpple och curry!

M: Matvete har bivit en favorit här hemma hos oss!