måndag 19 januari 2009

Mexican wrap.


Då var det måndag och ny vecka igen! Idag vart det mexikanskt till middag hos oss.

Mexican wraps
400 g Köttfärs
1 påse tacokrydda
2 dl ris
1 pkt Djupfrysta wokgrönsaker
1 dl Riven ost
tortillabröd

Tillaga köttet enligt anvisningarna på Taco Kryddmix påsen, tillsätt grönsakerna. Koka riset. Servera med tortillabröd, sallad och en god sås. Vi gjorde en vitlökssås.

Strax ska jag ta och promenera ner till fristilen, i kväll blir det spinning. Efter spinningen ska jag tappa upp ett bad tänd en massa ljus och lägga mej i badkaret och läsa, sedan blir det scrub, hårinpackning och ansiktsmask. Har lovat mej själv att ha en lugn kväll i badkaret varje vecka. Man behöver lyxa till det lite!

//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag käkar också mexikanskt ikväll, Kycklingtacogratäng (som står i ugnen just nu så jag vet inte hur det smakar än ;P) Mexikanskt är sjukt gott, nästan lika gott som indiskt :)

Anonym sa...

Hej Hanna!

Tänkte tipsa om hur jag gör mina Burritos (appropå Mexikanska Wraps alltså). I dom har jag taco köttfärs, spanskt ris, svarta bönor om man vill, salsa, crème fraiche, guaca, sallad och tomater.

Anledningen till att jag tipsar om det är för att det spanska riset blir sååå mycket godare än vanligt ris.

Recept på spanskt ris:
2 msk olivolja
1 lök
1 vitlöksklyfta
5 dl ris
7.5 dl vatten med hönsbuljong
1 msk tomatpuré eller 2.5 dl krossade tomater silade (konstigt val, lite skillnad!)
Salt
ev. oregano

Bryn ris, lök & vitlök i kastrul med oljan i 4 min
Värm hönsbuljong och vatten, blanda i tomater, salt och ev oregano
Blanda i riset
Koka i 15-20 min

Det blir mycket ris så dagen efter kan man äta det med köttbullar av nått slag, nuggets eller whatever

Iaf kolla in www.tacobell.com för bra tips på vad man kan ha på sina Burritos!

Haha.. vet inte om det är så normalt att lämna recept så här.. men riset blir supergott. Så nu vet du!

Kram!

Hanna sa...

Anna: Indiskt är godast, men mexikanskt kommer faktiskt tvåa!

Madde: Ååh, måste testa spanskt ris nästa gång! Lät super =)