tisdag 20 januari 2009

Varm matvetesallad med kyckling och feta.

Man äter alldeles för sällan sallad under vintern när det är kallt ute. Men häromdagen vart jag påmind av Anna att man faktiskt kan göra varma sallader. Dagens middag fick därför bli en matvetesallad med några av mina favoritingredienser. Joel älskade den och jaa, jag håller nog med det vart supergott!

Varm matvetesallad med kyckling och feta
4 port matvete
1 grönsaksbuljongtärning
2 kycklingfiléer
1 röd lök
1 näve haricot verts
10-15 oliver
½ fetaostfrp
1 röd lök
½ zucchini
pinjenötter
pesto

Koka matveten enligt instruktion tillsammans med grönsaksbuljong. Skär kycklingen i cm-stora bitar, stek i panna, salta och peppra. Skiva lök, oliver och zucchini. Tina haricot vertsen i micron i en skål med vatten. Mixa alltsammans i en skål. Strö över pinjenötter och servera med pesto.

//Hanna

8 kommentarer:

Anonym sa...

matvete är ju så praktiskt! jag brukar lata mig coh köpa färdigkokt på burk, från zeta. lätt om man bara vill ha en portion och så, och dom smakar gott :)

Anonym sa...

Vilken bra idé! Tack för tipset.

Sara sa...

haha självklart, jag hade redan funderat ut mina försöks kaniner och du var en av dom:)

fruktsallad sa...

Den ser uuunderbar ut! Helt och hållet i min stil! :)

Hanna sa...

Carolina: Matvete är riktigt gott!! Visste inte att det fanns på burk faktiskt!

Nadja: Varsågod! =)

Sara: Åh, vilken tur jag har! =D

Fruktsallad: Mm, det vart supergott. Fungerade alldeles utmärkt att värma i micron till lunch idag fast jag var lite fundersam till det!

Anonym sa...

Åå, vad gott! Måste testas någon gång, har en massa matvete hemma som jag inte har vågat använda men ska testa det till detta.

Hanna sa...

Ungamorsan: Matvete är jättegott!!

Anonym sa...

Det va faktist förbannat gott!