söndag 11 januari 2009

Tortillapizza med kalkon och soltorkade tomater.

Jag ska erkänna att jag är väldigt dålig på att äta lunch på helgerna. Ofta blir det en sen frukost eller så tar jag bara en macka eller något. Men idag vart det lunch, vi ska nämligen iväg på Bodaborg och leka lite. Då krävs det mat i magen! =)

Dagens lunch vart tortillapizza, för det går så snabbt att göra. Jag tog ett tortillabröd, smetade på chilisås, strödde över kalkon, rödlök och soltorkade tomater därefter toppade jag med riven parmesanost! In i ugnen tio minuter och sedan är det klart!

//Hanna

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också jättedålig på det här med lunch när jag är ledig! Jag gillar ju mackor väldigt mycket, äter oftast jättejättesen frukost och då finns det ju lixom ingen tid för att ställa sig att laga mat... och då blir det oftast just en macka och en mannafrutti typ (fast det gör mig inte ett dugg för det är det godaste jag vet ;P) Tortillapizza går ju dock nästan precis lika snabbt att göra som en macka (och det är ju nästan en macka typ) så det är ju perfekt!

Hoppas du får kul i Bodaborg vad det nu än är för ngt (??)! Nu ska jag åka och fixa macklunch ;P

Hanna sa...

Anna: Ja visst är det svårt med lunch på helgerna!!? Mackor är också en perfekt lunch! =)

Här kan du läsa mer om Bodaborg: http://www.bodaborg.se/ombodaborg___1.aspx?puffId=108

Anonym sa...

Åh vad kul med Bodaborg!
Nu var det ett tag sedan jag var där!