onsdag 7 januari 2009

Grillad kassler.


Tillbaka till vardagen!! Jag tackar absolut inte nej till att vara ledig, men visst är det rätt skönt att vardagen är tillbaka!? Dagens middag kändes verkligen som vardagsmat. Grillad kassler med kokt potatis, purjogrädde och brysselkål.

Grillad kassler med purjogrädde
en bit kassler
grillolja

2 purjolökar
matlagningsgrädde
vitpeppar, svartpeppar
muskot
salt

Pensla kasslern med grillolja och stek i grilljärn eller grillpanna. Skölj och strimla purjolöken och koka tillsammans med grädde, smaka av med salt, peppar och muskot.

Näe, nu blir det soffa och bok!
//Hanna


6 kommentarer:

Vickan sa...

Vad gott det ser ut,jag är ett stort fan av kassler!

Anonym sa...

Jag saknar "klassisk" grillolja..så gott. Finns ju här med, men det är inte samma. :(

Hanna sa...

Vickan: Ja, det är jag också, men jag glömmer bort det i bland!

Emma: Visst är det! Tyckte det var skoj med grillolja på kasslern mitt i vintern! =)

Anonym sa...

Kassler gillar jag skarp, man kan göra så mycket med dem. Allt från grillad till pastasås, pizza m.m.

Anonym sa...

jag har verkligen saknat vardagen. gott med kassler, det är nästan lite sommarmat för mig :)

Hanna sa...

Carolina: Ja, och det vart verkligen somrigt med grilloljan! =)