lördag 17 januari 2009

Let's go nuts!

Vilken fyndig rubrik jag fick till va!? =P Fick ett mail från Nilssons gott häromdagen, de undrade om jag ville testa exotic snacks nya kravmärkta ekologiska nötter. Och självklart ville jag det!! Idag hämtade jag ut paketet som innehöll 4 påsar nötter, pinjenötter, valnötter, nöt- och bärmix och min absoluta favorit macadamianötter!!

Eftersom jag inte visste så mycket om macadamianötter (förrutom att de är väldigt goda) var jag in på deras hemsida för att läsa på lite. Nöten kommer ursprungligen från Australien det är en äkta nöt, och är därför allergen. Den är en av de allra fetaste nötterna med upp till 80% fett, men merparten av fettet är av det nyttiga enkelomättade. De skriver också att det är en underbar ingrediens i bakverk!

Vilken är din favoritnöt?
//Hanna



4 kommentarer:

M. sa...

åh, vad gott :) nöten kallas även för smörnöt, vilket kanske inte är så konstigt för den är ju verkligen som smör i munnen ;)

hoppas att allt är bra med dig hanna!:)
ha det bra!:) kram

Anonym sa...

macadamia älskar jag med! har du smakat dem med choklad, som lösvikt i exotic snacks

Anonym sa...

Jag väntar också på ett paket från dem. Ser fram emot den, verkar vara fullt med massor av godsaker.

Nadja

Anonym sa...

Jag älskar rostade & saltade macadamia nötter! De är bara för goda och faktiskt för mig: beroende framkallande.. haha. Testa att ha dom i flarn (istället för mandel) eller knäckiga bakverk. Det är grymt gott!