fredag 16 oktober 2009

Söndagsfrukost

Då var det fredag och snart helg igen, härligt! Det har ju varit lite frukostsnack i bloggen på senaste i samband med tävlingen jag hade. Tänkte därför tipsa om några goda helgfrukostar. Det är härligt med en riktigt långfrukost, godast blir det efter en morgonpromenad!!

Amerikanska pannkakor
Fattiga riddare med fruktchutney
Salami- och briebaguetter
Salami- och fetamuffins
Sommarmuffins

Min absoluta favoritfrukost är scones, utan tvekan! =) Här kommer lite olika sconesvarianter:

Fullkornsscones
Havrescones
Blåbär- och vaniljscones

//Hanna




2 kommentarer:

KarinW sa...

Salami och brie älskar jag och det är mitt favvofika när jag åker till stan. Ja nu är det för sent med frukostbild men så är det när man är långsam. Har du något bra förslag på restaurang i din stad? (Inte tokdyrt) Ska dit med en kompis framöver och har noll koll!

Hanna sa...

Karin: Lilla Siam är absolut värt ett besök. En thailändsk restaurang med god mat och rimliga priser! Annars gillar jag Goa en indisk restaurang eller Simon och Victor!