fredag 16 oktober 2009

Fylld grekisk fläskfilé

Har ju missat att blogga om söndagens middag. Jag gör det nu för det vart mycket gott!

Fylld grekisk fläskfilé
1 fläskfilé
1 frp fetaost
1 vitlöksklyfta
gröna oliver
salt, peppar

Putsa filén och skär en skåra längst med hela filén. Platta ut, salta och peppra. Mosa ihop fetaosten (hela gick inte åt) tillsammans med pressad vitlök. Salta och peppra. Tillsätt hackade oliver. Bred ut röran över filén och rulla ihop, hjälp till att hålla ihop den med tandpetare eller bind ett snöre runt. Hetta upp matfett i en panna och stek runt om i ett par minuter så att den får lite färg. Tillaga sedan i ugnen 200 grader 15-25 min. Servera med bulgur, tzatziki och lite grönsaker!

//Hanna

5 kommentarer:

Pinglan sa...

Vilket smarrigt recept. Detta måste jag absolut prova. Ha en bra helg!
Pinglan

bakmammorna sa...

mums så gott!!!! jag kan nog tänka mig att äta bara röran också :-)

Hanna sa...

Pinglan: Det tycker jag att du ska göra, det vart mycket gott!!

Bakmammorna: Samma här! =)

Hallon & Blåbär sa...

Ser så hmla gott ut, fylld fläskfile är en sdtor favorit, mums.

Sandra drömkaka sa...

Det här ser grymt gott ut, fylld fläskfilé kan jag inte få nog av! :)