tisdag 6 oktober 2009

Kasslergratäng med banan och mangochutney.

Egentligen hade jag tänkt att titta på Desperate just nu men kanalen vill inte fungera... inga kanaler vill fungera nästan. Just nu är det typ snöstorm så det skulle kunna bero på det. Dagens middag vart kasslergratäng, hittade receptet på matklubben. Mangochutney och banan piffade till det hela.

Kasslergratäng
4 port kokt ris
½ purjolök
1 bit kassler
2,5 dl matlagningsgrädde
½ dl chilisås
salt, peppar
mangochutney
1 banan
riven ost

Häll riset i en ugnssäker form. Strö över strimlad purjolök och tärnad kassler. Blanda samman grädde med chilisås, salt och peppar. Häll över blandningen. Klicka ut mangochutney och skivad banan. Strö över riven ost och tillaga i ugnen 15-20 min i 200 grader.

Ja, hm... kortet kanske inte vart det bästa, men det vart gott i alla fall. Gillar man mangochutney rekommenderar jag denna rätt!!
//Hanna

6 kommentarer:

Anna sa...

Den där gratängen har ju jag också lagaten gång, supergod! Mango Chutney är en superingrediens! :)

enAnnan sa...

Jag har också gjort den men med fläskfilé som grund. Sen är jag inte så förtjust i banan i mat. :)

Och allvarligt - snöstorm??

Emma sa...

Jag tycker den ser jättegod ut!

Så ni fick stormen? Här pratade om att det skulle bli det, det snöade men det var allt. Blev inte så farligt som jag trodde.

Här kan du förresten se Desperate Housewifes på internet:

http://tv.blinkx.com/show/desperate-housewives/fX8fM6aMxdsjhcJ4

Det är länkar till Megavideo, det är där du ser dem. Där finns även nästa veckas avsnitt uppe ;)
Men är man inte medlem på Megavideo får man bara se 72 min per dag, sedan måste man vänta en timme, men ja det räcker ju för ett avsnitt i alla fall.

Helena Ljunggren sa...

Jag säger alltid att jag vill ha snöstorm men när den väl kommer så är det inte så spännande längre :)

Maten ser fantastiskt god ut!

Hallon & Blåbär sa...

Gratängen ser supersmarrig ut. Ojdå, snöstorm låter inget vidare, ligger snön kvar?

Hoppas du får en bra helg!

Hanna sa...

Anna: Det kan man ha till allt tror jag! =)

EnAnnan: Ja faktiskt, det bara vräkte nere!! Ligger inte kvar längre dock.

Emma: Ååh, tack för det tipset!!

Helena: Näe, jag förstår precis vad du menar! =)

Hallon&Blåbär: Näe, det vräkte ner men det var ju pluss grader så när det slutade så smälte det bort ganska fort!