lördag 14 februari 2009

Mysfrukost!


Dagen till ära hade jag ju planerat en härlig sovmorgon och en mysig frukost!! Hade gärna sovit lite längre än vad jag gjorde, men jag vaknade och kunde inte somna om och det måste ju betyda att jag är utvilad och det är ju det som är huvudsaken!

Joel önskade baguette till frukost så det fick det bli! Vi fyllde dem med salami och brie!

Salami- och briebaguetter
1 stor baguett eller två små
sallad, gärna en smakrik som ruccola
pepparsalami
brieost
soltorkade tomater

Pensla baguetterna med lite vatten och värm dem i ugnen enl förpackningen. Ta ut dom, skär upp dom, bre på lite smör, lägg på sallad, salami, brieost och soltorkade tomater.

Mmm! Brien vi köpte var supergod! Hade kunnat äta flera stycken men jag höll mej till en eftersom jag strax ska till pappa och äta tårta! Till baguetten drack vi en varsin jordgubbssmootihe.

Som sagt, alldeles strax ska vi ta och fara hem till min pappa för att fira att han fyllde år i går! Sedan i kväll ska vi hem till Joels mamma!! Hörs i morron!

//Hanna


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig frukost! Salami och brie i baguette är så himla gott, mums! :-)

fruktsallad sa...

Så gott! Jag gillade inte salami förut, men börjar gilla det mer och mer. Ha en fortsatt bra helg!

Anonym sa...

Älskar kombinationen med salami och brie! Gärna med vindruvor eller gurka också. Smoothien såg god ut med. Är gott på morgonen men jag är alldeles för lat för sådant tyvärr, sover hellre lite längre och skippar frukosten :P

Hanna sa...

Jennie: Ja visst är det!

Fruktsallad: Samma här! Visst är det skoj när man börja gilla sådant som man tidigare inte ätit!

Emma: Att jag inte tänkte på att ha vindruvor i mackan!! Det är ju så gott till brie!

Emma Graham sa...

Jag gillar din blogg, riktigt smarriga recept! :)

ska bara tipsa om en sak till denna baguette byt ut de soltorkade tomaterna och släng på skivad päron istället det är riktigt gott! :)