måndag 5 oktober 2009

Korv och makaroner

Korv och makaroner är en bra rätt att ta till när ork, lust och tid inte riktigt infinner sig. Dessvärre tycker jag inte om makaroner och korv bara som det är... inte alls. I vanliga fall brukar vi stuva när vi käkar makaroner och korv, men idag testade jag en ny variant. Tar bara ett par minuter extra och vart mycket gott.

Krämiga makaroner och korv
4 port pasta
1 röd lök
½ burk soltorkade tomater
15-20 oliver
1 vitlöksklyfta
2 dl lätt créme fraiche
chilisalt, peppar
sambal olek

Koka pastan enl förpackningen. Hacka rödlök, tomater och halvera oliverna. Häll pastan i ett durkslag. Hetta upp olja i kastrullen, fräs löken ett par minuter tillsätt makaronerna och resten av ingredienserna. Servera med stekt falukorv.

Medan pastan kokade så blandade jag samman kikärtor, körsbärstomater och skivad rödlök och hällde över en vinägrett med havsörtsalt.

//Hanna

4 kommentarer:

I Nadjas kök sa...

Japp, detta är mycket bra att ha tillhands när både orken och fantasin tryter...

Ha en bra dag,
Nadja

enAnnan sa...

Jag håller med, makaroner & korv är knappt mat...:) Men på ditt sätt här låter det både ätligt och gott!

Helena Ljunggren sa...

Vi åt korv och makaroner här i helgen och jag måste säga att det är ingen mat, det smakar typ ingenting.
din variant ser ialalfall riktigt god ut och den har "lite mer".

Hanna sa...

Nadja: Eller hur! =)

EnAnnan: Ja, det vart bra! Och mycket roligare än vanliga makaroner och krov.

Helena: Näe, jag har lite svårt att förstå varför det är så populärt.. men det går ju väldans snabbt att göra och barn älskar det tydligen! =)