måndag 29 december 2008

Crêpes med kycklingröra.


Idag känns det bättre... och tur är det för i morron far vi till fjällen för att fira nyår. Idag var jag ner på stan och shoppade lite i mellandagsrean. Fick med mej ett par täckbyxor och ett gäng tröjor hem! Dagens middag var kycklingscrêpes. Hade den här pajen i tankarna när jag gjorde röran. Receptet räcker till 2 port.

Crêpes med kycklingröra
½ sats crêpessmet
1 stor kycklingfilée
1 röd paprika
1 purjolök
1 lätt créme fraiche
ett par matskedar mangochutney
ost
curry
salt, peppar

Vispa ihop smeten och stek ett pannkakorna. Hacka kyckling, paprika och purjolök. Stek i matfett. Krydda med salt, peppar och curry. När kycklingen är färdigstekt häll i creme fraiche och mangochutney. Smaka av med curry, salt och peppar. Lägg lite röra på en av pannkakorna, toppa med ost och rulla ihop. In i ugnen 200 grader typ 10 min.

Jag älskar kycklingröra med mangochutney så det här tyckte jag var gott! Däremot tror jag att det kanske passar bättre i en wrap!?

Näe, nu ska jag ta och packa lite.
//Hanna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar också kycklingröra med mango chutney, men har aldrig testat det i crepes! Däremot har jag ju haft det i wraps och det var jättegott så jag kan tänka mig att crepes också är skitgott :)

Anonym sa...

Det där verkar super! *slickar mig runt munnen*
Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
Erika

Anonym sa...

Kyckling och mango chutney är en perfekt kombo. I en kall rätt passar dessutom yoghurt till.
Crepes låter underbart. Det är toppen! Tyvärr är allt pannkakigt några av de få saker som min kille inte gillar. Funderar på att ta med honom till en riktig creperia för att få honom omvänd...

Funderar fröken Dill

Hanna sa...

Anna: Kyckling mangochutney är en oslagbar kombination! =)

Härligheter enlig Erika: Tackar!!

Fröken Dill: Jag har några saker jag skulle vilja få min sambo att tycka om också men lyckas inte riktigt, broccoli och linser tex.