torsdag 18 december 2008

Citronmuffins.

Ja som sagt, det är min tur att ha med mej fredagsfika i morron. Hittade ett recept på citronmuffins med vitchoklad på den här härliga muffinsidan! Så här gör man dom:

Citronmuffins med vitchoklad
2 ägg
2 dl socker
1 dl mjölk
100 g smält margarin
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
Skal och saft från en citron
100 g vit choklad, gärna med citron/lime smak

Ägg och socker vispas pösigt. Blanda i mjölk och smält margarin. Blanda torrvarorna vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker för sig. Häll i torrvarorna i ägg/socker blandningen och rör om. Smaksätt med skal och saft från en citron och hackad choklad, blanda väl. Grädda i ugnen i 200°C ca 15 min.

Tog mej en provmuffin alldeles nyss och dom vart riktigt goda!! Jag använde mej av vanlig vitchoklad, och så tog jag en halv citron till.

Vet ni!? I morron är det fredag!! Känns jätteknasigt, jag har ju måndag idag!

//Hanna

3 kommentarer:

enAnnan sa...

Gud så gott det lät!

Vickan sa...

Mmmm!Älskar citron!

Hanna sa...

EnAnnan: Dom vart goda också! =)

Vickan: Jag också!! Tycker att det passar bra i efterrätter och fikabröd!