måndag 1 december 2008

Makaronilasagne.

Dagens middag plockades fram ur frysen. Makaronilasagen, enkelt och gott! (Riktigt enkelt när man bara plockar fram den ur frysen.)

Makaronilasagne
4 port kokade makaroner
1 sats favoritköttfärssås
1 sats ostsås.

Varva makaroner och köttfärs i en ugnssäker form. Häll över såsen. Tillaga i ugnen 200 grader 15-20 min.

Igår vart det inget bloggande alls. Jag var nästan inte hemma någonting... Först var jag hem till mamma, mest hela dagen. Det vart ingen tunnbrödsbakning, men hon bakade pepparkakor, det var nog tänkt att vi skulle göra det ilag... men hon passade på när jag råkade slumra framför tv:n. Hmp! =) Joel kom och vi käkade middagen, efter middagen for vi i princip hem och vände bara, skulle vidare till ett par kompisar och kika på film!

Idag fick jag än en gång bekräftat att jag har världens bästa pojkvän!!! Inatt sov jag verkligen som en kratta, så i morse när klockan ringde och trodde jag att någon skämtade med mej... snoozade ett par gånger och sedan insåg jag att jag verkligen måste kliva upp om jag ska hinna med bussen. Till saken hör att jag jobbar kväll den här veckan så jag börjar 9.45, men eftersom det går så dåligt med bussar åt det hållet så måste jag ta 7.05 bussen ialla fall. Utan det minsta hopp puttade jag på Joel och frågade om han inte kunde skjutsa mej till jobbet senare så att jag kunde få sova lite till, och han svarade ja!! Jag var tvungen att fråga om han verkligen var vaken och visste vad han svarade på och då skrattade han och sa att han visst förstod att jag ville ha skjuts senare. Så min älskade Joel klev upp och skjutsade mej till jobbet, 10 mil tur och retur för att jag skulle få sova lite extra! Var inte det snällt så säg!? (Bör tilläggas att han har köpt ny bil? =P)

Här är en av pepparkakorna mamma bakade i går, visst är den ful!! Hahaha!! Hon fick formen av mej och brorsan förra året, ska visst föreställa en apa, men jag har lite svårt att se den!

//Hanna


4 kommentarer:

Anonym sa...

Hörru du... jag tycker det syns jättetydligt att det är en apa.. Typ Herr Nilsson... Man jag inte narr av sin gamla mor ;)

Anonym sa...

Makaronilasagnen såg väldigt god ut...och jag måste tyvärr hålla med...det är svårt att se apan, men den är säkert lika god för det.

Nadja

Anette sa...

Mäh... det är ju en solklar Apa....//Modern ;)

Hanna sa...

Anonym: Det är inte mamma jag gör narr av, utan formen! =)

Nadja: Den är god! Och det är alldeles säkert pepparapan också! =)

Mamma: Hahhaha, nej!