söndag 28 december 2008

Tillbaka.


Så! Det var ett tag sedan jag bloggade, men det har ju varit julhelg och då får man ta en bloggpaus.... och faktum är att jag faktiskt inte har lagat något mat sedan senast jag bloggade.

På julafton hade vi en supermysig dag/eftemiddag hemma hos pappa med julbord, paketöppning och julbus med lill-lillebroren. På kvällen for vi ner till mormor och morfar där både mamma och moster med familj var. Drack lite glögg, öppnade paket och spelade Trodde du jag! som Niklas och jag fick av mamma.

På juldagen var det dags för julfirande hos Joels mamma med julmat, paketöppning och glögg! Det var en jättetrevlig kväll! På annandagen var vi bjuden på middag hem till min morbror, fick jättegott kött med potatisgratäng och en gudomligsås. Och igår for jag hem till mamma, så då vart det inte heller någon matlagning.

Av pappa och Maria fick jag bla ett mackjärn med 3 olika sorters plattor, först vanliga som man har när man gör varma mackor, sedan sådana som man gör våfflor med och så grillplattor. Idag använde jag grillplattorna när jag gjorde varma mackor till lunch. På mackan hade jag ost, skinka och tomat, till det drack en jag en kopp te som jag fick av Sara och Niklas och det kändes precis som jag var på Tehuset! Fick en massa massa fina julklappar!!

Tyvärr tror jag inte att det blir mer matlagning än så idag, då både jag och Joel har dragit på oss nån influensa och bara ligger i varsin soffa. Det var synd för jag hade tänkt att testa något spännande recept ur kokboken Africa on my mind som jag fick av mamma. Men näe.. jag for nog skjuta på det, kroppen orkar inte.

Hoppas att ni har en trevlig jul!!
//Hanna

4 kommentarer:

Vickan sa...

Usch va trist med sjukdom,krya på er!

Viktig människa sa...

Hej hej!

Jag gillar din blogg :)

Håller på att göra en undersökning inom området mat och hälsa och skulle verkligen vilja att du besvarade några frågor? Det skulle betyda massor för mig!

* 5 saker du alltid har i kylskåpet
* 5 saker du alltid har i skafferiet
* Dina 5 bästa hälsotips
* Detta anser du om dieter (gärna exempel)
* Detta är min hälsoteori
* Top 5 hälsosamma livmedel

Svara gärna i mitt sista inlägg på min blogg! :)

Kram
Fanny

Hanna sa...

Vickan: Tack så mycket!! Känns mycket bättre i dag!

Fina flickan: Ska fundera lite, sedan kikar jag in och svarar dej! =)

Anonym sa...

Brukar vara sa vid jul, man far runt och ater hos andra eller lever pa rester ett tag. Men crepsen sag goda ut. Roran passar sakert till bakad potatis med...tycker allt passar till potatis just nu, maste ata det nagondag, ar sugen pa det, haha ;)