tisdag 15 september 2009

Kycklinggryta med äppeljuice

Kyckling och äpple fungerar mycket bra ihop. Det har jag fått bevisat både här och här. Så när jag såg detta recept på alltommat.se la jag till det på min "att göra"-lista och idag vart det av. Mycket mycket gott, som väntat! =) Så här gjorde jag.

Kycklinggryta med äppeljuice
2 kycklingfiléer
½ rotselleri, typ 250g
2 morötter
1 gul lök
maizena
2 röda äpplen
persilja
4 dl utspädd äppeljuice
1-2 msk kycklingfond
en skvätt grönsaksfond

Skär kycklingen i bitar. Tärna rotselleri och morötter, klyfta löken. Fräs alltsammans i en panna i ett par minuter, tillsätt äppeljuice och fonder. Låt det koka under lock 10-15 min tills kycklingen är helt färdig. Smaka av med salt och peppar och red av med lite maizena. Tillsätt tärnat äpple och persilja, låt det bli varmt och servera med matvete eller ris.

Nu blir det en lång promenad!
//Hanna

Inga kommentarer: