söndag 20 september 2009

Fjällhelg.

Vilken härlig helg det vart! Niklas och Sara kände sig bättre och bestämde sig för att följa med i alla fall, så även Danne så vi var ett litet gäng som for upp till Huså på fredagkväll.

På lördag förmiddag packade vi väskor med fika och fiskeutrustning och begav oss upp på fjället. Det var till en början mulet, vilket inte gjorde något alls, det var rätt varmt i alla fall när man vandrade uppåt. Väl uppe på fjället och framme vid sjön så sprack det upp och vart strålande solsken, om än lite blåsigt. Hela dagen spenderade vi sedan uppe på fjället, fikade, grillade korv och fiskade. Jag och mamma gav oss ut på en egen liten expedition, planen var att ta oss ända upp på toppen men vi fick tyvärr avblåsa den idén, det var så jäkla brant att vi ibland klättrade på alla fyra... till toppen kom vi då inte, men vi var jäkkligt högt upp i alla fall!

När vi kom tillbaka till stugan så slappade vi en stund sedan var det dags för middag. Vi grillade marinerade kycklingfiléer och åt med potatisgratäng och sallad. Det tar på krafterna med vandring och friskluft, det vart en tidig kväll för alla.

Söndagmorgon (07.00!??) var jag först upp utav alla, det är nog första och sista gången det händer i min morgonpigga familj! =) Jag gick ut och plockade lite blåbär utanför stugan och här och där bland blåbärsrisen fanns det små röda bär som jag inte alls har någon koll på vad det är. Är det någon som vet vad det är för bär på kortet jag tagit?

//Hanna

3 kommentarer:

Sara sa...

Fasen vad bilden blev snygg!

Emma sa...

Berberis bär kanske? Men jag undrar om de bladen är lite rundare där fram, de här ser spetsiga ut. Men de kan var det i alla fall.

Becca sa...

Låter som en riktigt skön helg! :) och fin bild!

Ha det fint.